Αύριο ή το πιθανότερο στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας θα καταθέσουν ΣΥΡΙΖΑ-Νέα Αριστερά το δικό τους αίτημα για Προανακριτική επιτροπή, ώστε στη συνέχεια να πάρει σειρά η αντίστοιχη κίνηση της Ν.Δ. Κι αυτό διότι ακόμα κι αν εκκρεμεί το κοινό αίτημα Πλεύσης Ελευθερίας και Κινήματος Δημοκρατίας, το κυβερνών Κόμμα δεν το εντάσσει στα υπό κατάθεση κείμενα, εκτός κι αν τα δύο αυτά Κόμματα βρουν τις 30 υπογραφές που απαιτεί το Σύνταγμα, ενώ προς το παρόν αριθμούν έξι συν έξι Βουλευτές. Με το ίδιο σκεπτικό δεν υπολογίζεται ως ''επίσημο'' το αίτημα του ΚΚΕ, που παρουσιάστηκε χθες, καθώς φέρει μόνο τις 21 υπογραφές των Βουλευτών του.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η πρώτη επικοινωνιακή ''ανάσα'' της Κυβέρνησης έχει καταγραφεί, καθώς θα έχει απέναντί της δύο επίσημα αιτήματα και δύο ''προθέσεις'' αιτημάτων. Το γεγονός δηλαδή ότι η ''προοδευτική Αντιπολίτευση'' δεν κατάφερε να εμφανιστεί ενωμένη σ΄ αυτή την κρίσιμη, πολιτικά, διαδικασία, επιτρέπει στο κυβερνών Κόμμα να εμφανιστεί ''ενωμένο απέναντι στις διάσπαρτες δυνάμεις''. Ως προς το αίτημα ΣΥΡΙΖΑ-ΝΕ.ΑΡ., πέραν της κακουργηματικής κατηγορίας που θα αποδίδεται στον Κώστα Αχ. Καραμανλή, μελετάται σοβαρά η συμπερίληψη του Πρωθυπουργού στο σκέλος που αφορά το περίφημο μπάζωμα στο χώρο της σιδηροδρομικής τραγωδίας. Αυτό προκύπτει από τις συνεχείς συσκέψεις ανάμεσα στα δύο Κόμματα, με τα στελέχη να μην βάζουν τον κ. Μητσοτάκη στο κάδρο των ευθυνών για τη σύμβαση 717 ή για άλλες παραμέτρους, όπως η αλλαγή του νόμου για να διορισθεί ο μοιραίος Σταθμάρχης παρά την ηλικία και την μη εμπειρία στο αντικείμενο.
Επ' αυτού, το ΚΚΕ επέλεξε μία σχετική αναφορά στο δικό του αίτημα, όπως παρουσιάστηκε χθες: Ζητά να διερευνηθούν και οι τυχόν ευθύνες του Πρωθυπουργού για «εκτεταμένη αλλοίωση του τόπου του εγκλήματος», ως Προϊστάμενος του τότε Υπουργού Χρήστου Τριαντόπουλου. Αντιθέτως, η Πλεύση Ελευθερίας και το Κίνημα Δημοκρατίας του Στέφανου Κασσελάκη θα αποδίδουν με σαφήνεια ευθύνες στον κ. Μητσοτάκη και, κατά τις πληροφορίες, όχι μόνο για το μπάζωμα. Η Ζωή Κωνσταντοπούλου μάλιστα κατηγόρησε χθες το ΠΑΣΟΚ για ελλιπές αίτημα που δεν περιέχει όλα τα κακουργήματα και όλα τα εμπλεκόμενα πρόσωπα «και βεβαίως, τον κ. Μητσοτάκη».
Εξηγήσεις ΠΑΣΟΚ για… τους Υφυπουργούς
Το ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να απαντήσει στα πυρά που δέχθηκε τόσο από την Κυβέρνηση, για τις κατηγορίες στον κ. Καραμανλή και στους Υφυπουργούς του, όσο και από τον ΣΥΡΙΖΑ, για τις ανάλογες κατηγορίες εναντίον του πρώην Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη και των Υφυπουργών του. Μέχρι και χθες, η επιχειρηματολογία του αφορούσε τους πρώτους, ενώ για τους δεύτερους εμφάνιζε τον ''αστερίσκο'' της παραγραφής των τυχόν αδικημάτων, χωρίς να μπαίνει στην ουσία των εναντίον τους κατηγοριών. Την επιλογή του να εμπλέξει έξι Υφυπουργούς, τρεις και τρεις, αντίστοιχα, την εξηγεί ως εξής: «Εφόσον ο Υπουργός έχει αρμοδιότητες και δεν είναι διακοσμητικός στο Υπουργείο, μεταφέρονται, όπως γνωρίζουν οι πάντες, από κοινού και εκ παραλλήλου αρμοδιότητες του Υπουργού στους Υφυπουργούς του».
Παραβλέπει, δηλαδή, το γεγονός ότι Υφυπουργοί δεν είχαν καν αρμοδιότητες σχετικές με τις συγκοινωνίες ή ότι η σύντομη παρουσία τους στον υφυπουργικό θώκο δεν τους επέτρεψε να ασκήσουν έστω και βοηθητικό έργο. Ως παράδειγμα αναφέρεται ο Θάνος Μωραΐτης, ο οποίος ανέλαβε Υφυπουργός στο Μεταφορών-Υποδομών στις αρχές του 2019 και ''παρέδωσε'' στα τέλη της άνοιξης λόγω των πρόωρων εκλογών, χωρίς να προλάβει να παραλάβει καθήκοντα.
Ο Καραμανλής έκοβε απλώς κορδέλες;
Στο οπλοστάσιο των επιχειρημάτων του ΠΑΣΟΚ τα περισσότερα ''όπλα'' αφορούν τις ευθύνες του κ. Καραμανλή και εξηγούν την κακουργηματική κατηγορία. «Τέσσερις (4) ημέρες πριν το τραγικό δυστύχημα, η πρόεδρος της Ρ.Α.Σ. αποστέλλει την από 24.2.2023 επιστολή προς τον ΟΣΕ, με κοινοποίηση στην Hellenic Train, στην οποία καταγράφει περίπτωση ''μη ορθής διευθέτησης'' της αλλαγής τροχιάς, παρόμοιας με αυτή που συνέβη στο δυστύχημα των Τεμπών, καλώντας να εξακριβωθεί αν αιτία είναι ''η ελλιπής εκπαίδευση, η κόπωση ή κάτι άλλο''», τονίζουν πηγές του Κόμματος. Και προσθέτουν: «Όλη η Ελλάδα θυμάται τον κ. Καραμανλή να κουνά το δάχτυλο στη Βουλή ότι ''ντρέπεται που τίθενται ζητήματα ασφάλειας του σιδηροδρόμου στον κοινοβουλευτικό έλεγχο''». Απαντώντας δε, στο επιχείρημα της Ν.Δ. ότι οι Υπουργοί ασκούν διοικητική εποπτεία, τονίζει: «Όταν ο κ. Καραμανλής λάμβανε επιστολές της ΡΑΣ με ''καμπανάκια κινδύνου'', απλά τις άφηνε στο συρτάρι γιατί δική του αρμοδιότητα ήταν να κόβει κορδέλες στα δημόσια έργα;»…
euro2day.gr
«The New Daily Mail»
Newsroom