ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Σοκ με τον θάνατο του Τζορτζ Μπάλντοκ: Ανακοπή η πρώτη εκτίμηση των γιατρών - Συντετριμμένοι παίκτες και παράγοντες του Παναθηναϊκού έξω από το σπίτι του. ***** Απερρίφθη το αίτημα διαγραφής Κασσελάκη - Με ψήφους 8 έναντι 6 από την Επιτροπή Δεοντολογίας. ***** Στη δίνη του τυφώνα Μίλτον: Καταιγίδες, ανεμοστρόβιλοι και καταστροφές στη Φλόριντα. ***** Ο Τραμπ χρίχνει το «βαρύ χαρτί» του - Ο Έλον Μασκ πρωταγωνιστής στην προεκλογική εκστρατεία. ***** Αυστηρή προειδοποίηση ΗΠΑ σε Νετανιάχου για Λίβανο: «Μην τολμήσεις». ***** Ισραήλ: Νεκρός «πληροφοριοδότης» της Χεζμπολάχ. ***** Ουκρανία: Έξι νεκροί από ρωσική πυραυλική επίθεση σε λιμάνι της Οδησσού.

Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

Άρθρο του Στέφανου Κασσελάκη στη «Ν»: Το σχέδιό μας για τη δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη

Μ
ετά τον επικοινωνιακό βομβαρδισμό περί ισχυρής, ανταγωνιστικής και σταθερά βιώσιμης οικονομίας, έχουν αρχίσει να βλέπουν το φως της δημοσιότητας εκθέσεις και δημοσιεύματα κυρίως στο διεθνή τύπο που βγάζουν στο προσκήνιο τα πραγματικά διαχρονικά, δομικά προβλήματα που κατατρέχουν την ελληνική οικονομία και την περίοδο διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Σύμφωνα πχ με την έρευνα του Ινστιτούτου IMD (World Competitiveness Ranking, 20/6/23), τα πιο απωθητικά χαρακτηριστικά της ελληνικής οικονομίας είναι το περίπλοκο φορολογικό πλαίσιο, το αναποτελεσματικό πλαίσιο απονομής δικαιοσύνης και προστασίας της ιδιωτικής περιουσίας, η παρατηρούμενη χαμηλή ποιότητα της εταιρικής διακυβέρνησης και η έλλειψη ισχυρής κουλτούρας για έρευνα και ανάπτυξη.

Επιπροσθέτως, όλες οι αναλύσεις δίνουν έμφαση στη χαμηλή παραγωγικότητα, παρά τον μεγάλο αριθμό των «μεταρρυθμίσεων» που συνεχίστηκαν την τελευταία πενταετία και στην πραγματικότητα αποτέλεσαν συνέχεια των μνημονιακών πολιτικών της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά και παρά το μεγάλο όγκο πόρων που έχουν προγραμματισθεί να εισρεύσουν από την Ε.Ε. και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) μέχρι το 2026.

Σύμφωνα με το ΚΕΠΕ και το Εθνικό Συμβούλιο Παραγωγικότητας της Ελλάδας (ετήσια έκθεση 2023) «η διαφορά της παραγωγικότητας της εργασίας της ελληνικής οικονομίας με την ευρωπαϊκή, τόσο ως προς τους απασχολούμενους όσο και ως προς τις ώρες εργασίας, παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητη κατά την περίοδο 2019-2023. Δηλαδή, η ελληνική παραγωγικότητα της εργασίας σε απασχολούμενους είναι περίπου στο 61% του μέσου όρου της Ε.Ε. και στο 55% του μέσου όρου της Ευρωζώνης. Αντίστοιχα, η ελληνική παραγωγικότητα της εργασίας σε ώρες εργασίας είναι περίπου στο 49% του μέσου όρου της Ε.Ε. και στο 43% του μέσου όρου της Ευρωζώνης».

Επίσης, η Ελλάδα υποβαθμίστηκε για πρώτη φορά μετά από δέκα έτη προόδου στο δείκτη αντίληψης της διαφθοράς, του Οργανισμού ''Διεθνής Διαφάνεια'' (Transparency International Corruption Perceptions Index, 31/1/24). Υποχωρώντας κατά τρεις βαθμούς, το 2023 κατατάχθηκε 24η μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε. Με απλά λόγια, αποδεικνύεται η αδυναμία του ακολουθούμενου οικονομικού αλλά και διοικητικού μοντέλου να διορθώσει τις διαχρονικές παθογένειες και να εξασφαλίσει τη μακροχρόνια βιώσιμη ανάπτυξη.

Είναι αδύνατον να υπάρξει βιώσιμη ανάπτυξη δίχως δίκαιη κατανομή του πλούτου και δραστική μείωση των ανισοτήτων. Η νεοφιλελεύθερη συνταγή, που κλιμακώθηκε την περίοδο των δύο πρώτων μνημονίων (2010-2014), βασίστηκε στη βίαιη υποτίμηση της εργασίας, με αποκορύφωμα τη θέσπιση υποκατώτατου μισθού από την Κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου για τους νέους μέχρι 25 ετών. Η μεγάλη πλειοψηφία των δημιουργούμενων θέσεων εργασίας είναι σήμερα χαμηλής τεχνολογικής εξειδίκευσης, όπως άλλωστε και ο μεγάλος όγκος των επενδύσεων. Δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός συμπιέζοντας διαρκώς τους μισθούς, τα εργασιακά δικαιώματα και τα περιβαλλοντικά πρότυπα, γιατί στον παγκοσμιοποιημένο κόσμο θα υπάρχει πάντα κάποιος που θα μειώνει περισσότερο.

Την περίοδο διακυβέρνησης Μητσοτάκη η Ελλάδα συνεχίζει να υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις περισσότερες προηγμένες χώρες, αλλά και την Ε.Ε. των 27. Το εγχώριο επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον εξακολουθεί να είναι δυσμενέστερο σε σύγκριση με τις ανταγωνίστριες χώρες, κυρίως σε όρους φορολογίας, μη μισθολογικού κόστους, κόστους ενέργειας, κόστους χρηματοδότησης, αλλά και σε όρους θεσμικού πλαισίου και μονοπωλιακών/ολιγοπωλιακών πρακτικών. Το μέλλον αυτού του υποδείγματος είναι προδιαγραμμένο: Διεύρυνση των ανισοτήτων και υπανάπτυξη, εξαιτίας ενός αδιέξοδου, μη παραγωγικού μοντέλου που στηρίζεται στον τουρισμό, το real estate, τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες και στην κατανομή των πόρων του ΤΑΑ σε «λίγους κι εκλεκτούς» (9,5 δις σε 150 Εταιρίες). Αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να αλλάξουμε τη στρατηγική για την ανάπτυξη της χώρας.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι οδηγός η διεθνής εμπειρία, που έχει δείξει ότι η αύξηση της καλά αμειβόμενης απασχόλησης στηρίζει τη βιώσιμη μεγέθυνση της οικονομίας. Για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι επίσης κεντρικός στόχος ο εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος και η αύξηση της παραγωγικότητας σε μόνιμη βάση, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με πολιτικές, μέσα και τρόπους που βρίσκονται σε πλήρη αντιδιαστολή με την πολιτική της Κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Συγκεκριμένα και απλά:
  1. Μεταρρυθμίσεις που θα διευκολύνουν την απελευθέρωση του Κράτους, της Δημόσιας Διοίκησης και της Δικαιοσύνης από τον σφικτό εναγκαλισμό με τους κομματικούς φίλους της Κυβέρνησης.
  2. Επιτάχυνση της ψηφιακής μετάβασης και πλήρης αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για τον μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Η ιστορία έχει αποδείξει ότι αυτός που αγκαλιάζει τις τεχνολογικές αλλαγές, μόνο να κερδίσει μπορεί, αρκεί πάντα να διασφαλίζει ότι κανένας εργαζόμενος δεν θα μείνει πίσω αβοήθητος.
  3. Δίκαιη κατανομή του εισοδήματος μέσω της πολύπλευρης ενίσχυσης των εργαζομένων. Με Αυτόματη Τιμαριθμική Αναπροσαρμογή (ΑΤΑ) σε μισθούς και συντάξεις, επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού και της 13ης σύνταξης, Συλλογικές Συμβάσεις και επανίδρυση του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ).
Έχουμε επίσης καταθέσει ήδη μια απόλυτα κοστολογημένη πρόταση νόμου στη Βουλή για ένα απλό, σταθερό, μακρόπνοο και δίκαιο φορολογικό σύστημα, η οποία συναντά τη θετική ανταπόκριση μισθωτών, ελευθέρων επαγγελματιών και μικρομεσαίων επιχειρηματιών. Το νομοσχέδιό μας προβλέπει ότι όλα τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων, πλην του εισοδήματος από ακίνητα (μισθώματα), φορολογούνται με την ίδια κλίμακα, η οποία διευρύνεται επί το αναλογικότερο και γίνεται προοδευτικότερη, άρα δικαιότερη. Εξασφαλίζονται σημαντικά μειωμένοι συντελεστές φόρου για εισοδήματα έως 100.000 ευρώ και εξισωμένος συντελεστής στα εισοδήματα έως 200.000 ευρώ. Στα υπερβάλλοντα εισοδήματα επιβάλλονται προοδευτικά αυξημένοι συντελεστές έως και 5% σε σχέση με την σημερινή κλίμακα φορολόγησης.

Υπάρχει μείωση 5% στον συντελεστή φορολόγησης του 98% των Επιχειρήσεων με κέρδη έως 220.000 ευρώ και παράλληλη επιβάρυνση 2% στον συντελεστή των μεγαλύτερων Επιχειρήσεων. Παράλληλα, προτείνεται η κατάργηση της προκαταβολής φόρου εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων. Καθορίζεται επίσης αφορολόγητο εισόδημα κατ’ ελάχιστον 10.000 ευρώ για μισθωτούς, συνταξιούχους, επιτηδευματίες, επιστήμονες και αυτοαπασχολούμενους. Καταργείται το τεκμαρτό εισόδημα που επέβαλε η Κυβέρνηση της Ν.Δ. στους Ελεύθερους Επαγγελματίες και Αυτοαπασχολούμενους με παράλληλη κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος που τους αφορά. Προτείνεται νέος εισαγωγικός συντελεστής αυτοτελούς φορολόγησης εισοδήματος από ακίνητα (μισθώματα), μειωμένος κατά 10% από τον ισχύοντα (από 15% σε 5%), για τα εισοδήματα έως 12.000 ευρώ.

Προτείνονται μειώσεις του ΕΝΦΙΑ 60%, 50%, 40%, 35% και 30% σε αντικειμενικές αξίες ακινήτων έως 60.000 ευρώ, έως 100.000 ευρώ, έως 150.000 ευρώ, 200.000 ευρώ και 500.000 ευρώ κλιμακωτά και αντιστοίχως. Ταυτόχρονα, επιβάλλεται συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας για περιουσίες αντικειμενικής αξίας άνω των 400.000 ευρώ. Αφορά μεταβατικό μέτρο μέχρι τη σταδιακή κατάργηση του ΕΝΦΙΑ που αποτελεί κορωνίδα των μέτρων της μνημονιακής περιόδου.

Προτείνονται μειωμένες εισφορές εργαζόμενου και εργοδότη με προοδευτική μείωση 4,5% εντός της επόμενης τετραετίας κατανεμημένες εξ ίσου μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων, ελάφρυνση η οποία θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του εργοδοτικού κόστους άνω του 2%Από τη νέα προοδευτική κλίμακα εισοδήματος Φυσικών Προσώπων και τη μείωση των εισφορών προκύπτει όφελος σε εισοδήματα από μισθούς και συντάξεις, τα οφέλη αυτά θα κυμαίνονται από 75% ως 200% ενός μισθού ή μίας σύνταξης για το σύνολο των ωφελούμενων. Στους Ελεύθερους Επαγγελματίες και Επιτηδευματίες υπάρχει ελάφρυνση κατ’ ελάχιστον 900 ευρώ από το νέο αφορολόγητο όριο και 325 ευρώ από την κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.

Έχουμε σχέδιο για μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή Ελλάδα. Το ονομάζουμε «Ελληνικό Όνειρο» και έχει στον πυρήνα του την προοδευτική διακυβέρνηση για το κοινό καλό. Θα φτάσουμε στον στόχο συγκροτώντας μια μεγάλη, προοδευτική, κοινωνική συμμαχία με τις πιο ζωντανές δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας.
Στέφανος Κασσελάκης, Προέδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

«The New Daily Mail» 
Newsroom



ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ

Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

WEB RADIO

WEB RADIO
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να παραμείνετε στην σελίδα μας, κάντε δεξί κλικ, άνοιγμα νέας καρτέλας

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ



Αιρετικες Ιδεες

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Οι παραπάνω απόψεις δεν απηχούν κατ΄ ανάγκη απόψεις της Εφημερίδας. Προβάλλονται όμως στα πλαίσια του πλουραλισμού και της διαφορετικής άποψης, που υποστηρίζει με σθένος η Εφημερίδα μας.
«The New Daily Mail»

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΟΛΗ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ