ΣΤΟΝ ΠΑΛΜΟ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ!

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Στις καλπες για την αναδειξη νεου ηγετη της Κεντροαριστερας

Στις καλπες για την αναδειξη νεου ηγετη της Κεντροαριστερας
Σε εξέλιξη είναι, από τις 08:00 το πρωί, ο β' γύρος των εκλογών για την ανάδειξη του επικεφαλής του νέου φορέα της Κεντροαριστεράς, με μονομάχους τη Φώφη Γεννηματά και τον Νίκο Ανδρουλάκη.
Οι κάλπες στα συνολικά 982 εκλογικά τμήματα της χώρας και στα 22 στο εξωτερικό, άνοιξαν χωρίς σημαντικά προβλήματα και θα μείνουν ανοικτές έως τις 20:00. Ορισμένα μεμονωμένα περιστατικά ξεπεράστηκαν γρήγορα και η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά. Αρκετά ικανοποιητικός είναι και ο ρυθμός προσέλευσης των μελών και φίλων για να ψηφίσουν τη νέα ηγεσία.
Η κ. Γεννηματά θα ασκήσει το εκλογικό της δικαίωμα στις 11:00 στο Α' ΚΑΠΗ Καματερού. Ο κ. Ανδρουλάκης θα ψηφίσει την ίδια ώρα στο Ηράκλειο Κρήτης και συγκεκριμένα στο Πολύκεντρο Νεολαίας, στο κέντρο της πόλης.
Η διαδικασία είναι απλούστερη σε σχέση με τον α' γύρο, αφού δεν απαιτείται η καταβολή 3 ευρώ, ούτε η συμπλήρωση αίτησης. Επίσης, μπορεί να ψηφίσει κανείς όπου διευκολύνεται. Όποιος θέλει μπορεί να δώσει χρήματα για τους πληγέντες στη Δυτική Αττική.
Τα αποτελέσματα αναμένονται γύρω στις 9 - 10 το βράδυ. Ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Επιτροπής Διαδικασιών και Δεοντολογίας, Νίκος Αλιβιζάτος τόνισε ότι «το νόημα της ψήφου αυτήν την Κυριακή είναι η αναγέννηση της παράταξης».
Έκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων εξέδωσε η ΕΜΥ. Οι ισχυρές βροχές και καταιγίδες θα συνεχιστούν κατά διαστήματα σε αρκετές περιοχές της χώρας μέχρι και τη Δευτέρα το βράδυ και θα συνοδεύονται από χαλαζοπτώσεις και ισχυρούς ανέμους.

Σάββατο, 22 Απριλίου 2017

ΕΥΑΓ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ: Η ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΕΡΑΠΟΔΟΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΤΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

Προειδοποίηση ότι η δημοσιονομική υπεραπόδοση του 2016 όχι μόνο δεν εντάσσεται σε κάποια στρατηγική εξόδου από την κρίση, αλλά μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά στη δυναμική της διαπραγμάτευσης όπου το βασικό ζητούμενο είναι ο συνδυασμός ανάκαμψης και μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του  χρέους, απευθύνει ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος ΒενιζέλοςΣύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο, η εντυπωσιακή υπέρβαση του στόχου του 2016 για πρωτογενές πλεόνασμα (έσοδα μείον δαπάνες χωρίς να υπολογίζονται οι τόκοι εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους) που ήταν  0,5 % του ΑΕΠ (λιγότερο από 1 δισ.) και η καταγραφή πρωτογενούς πλεονάσματος ύψους 3,9% του ΑΕΠ (6,9 δις), εμφανίστηκε από την κυβέρνηση ως μεγάλη επιτυχία της.

Εκτιμά ότι το δημοσιονομικό αυτό αποτέλεσμα αφορά όμως μια ακόμη χρονιά (2016) ύφεσης για την ελληνική οικονομία. Οριακής ύφεσης, αλλά πάντως ύφεσης, παρά τις εντυπωσιακά θετικές προβλέψεις για το ρυθμό ανάπτυξης του 2015 και του 2016 που υπήρχαν πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015. Στη συνέχεια θέτει τα ερωτήματα:
  • Τι σημαίνει λοιπόν αυτή η μεγάλη υπερκάλυψη του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος για την πραγματική οικονομία, τη ρευστότητα, τις επενδύσεις, την κατανάλωση, την απασχόληση; 
  • Τι σημαίνει για  την ολοκλήρωση της μακρόσυρτης διαπραγμάτευσης σχετικά με την περιβόητη αξιολόγηση, τόσο με την στενή έννοια του όρου ως προϋπόθεση εκταμίευσης των δόσεων του τρέχοντος τρίτου προγράμματος, όσο και με την πολύ ευρύτερη έννοια της συμφωνίας για ένα -τέταρτο - πρόγραμμα μετά τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος τον Ιούλιο του 2018;
  • Ενός προγράμματος με σκληρούς όχι μόνο διαρθρωτικούς αλλά και  δημοσιονομικούς  όρους συνδεδεμένους κυρίως  με τα περιβόητα πρόσθετα μέτρα για το χρέος ( πρόσθετα σε σχέση με τη δραστική επέμβαση του 2012), αλλά κατά πάσα πιθανότητα χωρίς νέο δάνειο;
  • Τι σημαίνει η  μεγάλη υπερκάλυψη του στόχου του πρωτογενούς πλεονάσματος, χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τους τρόπους τεχνητής διόγκωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος κυρίως μέσω αντίστοιχης διόγκωσης των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του δημοσίου προς τις επιχειρήσεις και τους πολίτες, στο μέτρο που οι τρόποι  αυτοί  γίνονται στατιστικά δεκτοί;
Όπως εξηγεί: «Σημαίνει καταρχάς πλήρη προσχώρηση σε μια μυωπική δημοσιονομική  αντίληψη βασισμένη στην υπερφορολόγηση κάθε στοιχειωδώς παραγωγικής δραστηριότητας και κάθε μορφής περιουσίας. Μια αντίληψη  που αδιαφορεί κατ´ αποτέλεσμα για την ανάκαμψη της πραγματικής οικονομίας. Πρόκειται για τη γνωστή αδυναμία σύνδεσης του στόχου της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους με τον παρονομαστή του κλάσματος ''χρέος προς ΑΕΠ'', δηλαδή με μια πτωτική καμπύλη του χρέους ως ποσοστού του ΑΕΠ που προκύπτει από την ονομαστική διόγκωση του ΑΕΠ λόγω θετικού ρυθμού ανάπτυξης, σε συνδυασμό με ένα θεμιτό, για τα δεδομένα της Ευρωζώνης, ποσοστό πληθωρισμού».

Κατηγορεί την κυβέρνηση ότι πρακτικά, ενώ ισχυρίζεται ότι αξιοποιεί τη στάση του ΔΝΤ προκειμένου να πετύχει περαιτέρω μείωση της παρούσας αξίας του  χρέους, του ετήσιου κόστους εξυπηρέτησης του και άρα των ετήσιων χρηματοδοτικών  αναγκών της χώρας, ώστε με τον τρόπο αυτό να απαλλαγεί από το φορτίο των υψηλών ετήσιων πρωτογενών πλεονασμάτων, με την υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων και των άλλων δημοσιονομικών μέτρων που οδήγησαν σε πολύ υψηλό πρωτογενές πλεόνασμα ήδη από το 2016, προσφέρει ισχυρό και απτό επιχείρημα υπέρ των σκληρότερων Ευρωπαίων παραγόντων που επιμένουν σε υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα που θεωρούν απολύτως εφικτά για αρκετά χρόνια και τώρα η Ελληνική κυβέρνηση αποδεικνύει καταχαρούμενη  ότι είναι «εφικτά».

Τονίζει ότι η δημοσιονομική υπεραπόδοση του 2016 δεν μπορεί να συνεχιστεί το 2017 και το 2018 χωρίς πρόσθετες δημοσιονομικές επιβαρύνσεις που δεν εξαντλούνται στη μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης από το 2019 και τη μείωση του αφορολογήτου από  το 2020 ή, αν χρειαστεί, ήδη από το 2019, όπως συμφωνήθηκε στη Μάλτα. «Οι κυβερνητικοί διθύραμβοι για το πρωτογενές υπερπλεόνασμα του 2016 αποδυναμώνουν συνεπώς την επιχειρηματολογία κατά των νέων δημοσιονομικών περιορισμών, περαιτέρω φορολογικές επιβαρύνσεις για να επιτευχθεί  αύξηση φορολογικών εσόδων,  περαιτέρω μείωση  συντάξεων, ιδίως αυτών που αντιστοιχούν  σε πολλά χρόνια εργασιακού  και ασφαλιστικού  βίου και πολλές καταβεβλημένες  εισφορές,  για να επιτευχθεί περαιτέρω μείωση δημοσίων δαπανών» σχολιάζει.

«Πρόκειται για μια κωμικοτραγική ετερογονία των σκοπών που οφείλεται στο  γεγονός ότι η σημερινή ελληνική κυβέρνηση ουδέποτε κατανόησε, ουδέποτε σεβάστηκε και  ουδέποτε αξιοποίησε τη λογική και το μέγεθος της δραστικής παρέμβασης του 2012 στην ονομαστική τιμή αλλά κυρίως στην παρούσα αξία του χρέους, προκειμένου να πετύχει, γνωρίζοντας τι και πώς ζητά, τις υπεσχημένες από το 2012 πρόσθετες παραμετρικές αλλαγές που διασφαλίζουν την μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του χρέους. Δίνοντας έμφαση στο επίπεδο των ετήσιων χρηματοδοτικών αναγκών που είναι πλέον το βασικό κριτήριο των μελετών βιωσιμότητας του χρέους ( DSA ) του ΔΝΤ» σημειώνει.

Αναφέρει ότι η χρησιμοποιήση του πλεονάσματος για κάποιες παροχές στην καλύτερη περίπτωση προνοιακές και στη χειρότερη περίπτωση πελατειακές δεν συνιστούν αναδιανομή και δεν μπορούν να αναπληρώσουν την αφυδάτωση της πραγματικής οικονομίας, την έλλειψη ρευστότητας, την απουσία πραγματικής πιστωτικής  επέκτασης, την κάμψη των επενδύσεων και της κατανάλωσης, την απώλεια δυο επιπλέον υφεσιακών ετών ( 2015-2016).
Υπογραμμίζει τέλος ότι ακόμη και αν υπάρξουν κάποιες τέτοιες παροχές, αυτές δεν θεραπεύουν την οριακή ύφεση του 2016, ούτε αλλάζουν τις προγνώσεις για ανάπτυξη το 2017 κατώτερη του προϋπολογισμένου 2,7 % του ΑΕΠ. 
ΑΜΠΕ

''The New Daily Mail'' 
Newsroom

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ/WEB TV

ΒΟΥΛΗ: ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

WEB RADIO

WEB RADIO
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να παραμείνετε στην σελίδα μας, κάντε δεξί κλικ, άνοιγμα νέας καρτέλας

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΟΛΗ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ