ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΔΙΕΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ


Προανακρική: Μονοκομματικό προεδρείο από Ν.Δ. με Πρόεδρο τον Στ. Κελέτση. ***** Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 5,34 δισ. το 5μηνο - Στα 27 δισ. τα φοροέσοδα. ***** ΚΚΕ: Ο κ. Μητσοτάκης έχει ρόλο πρωτοπαλίκαρου στους ΝΑΤΟϊκούς πολεμικούς σχεδιασμούς. ***** Αύξηση 2,2% στη μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Αθήνας, στο πεντάμηνο. ***** Πάπας Λέων: Τον διάλογο και την ειρήνη να επιλέξουν Ιράν-Ισραήλ - «Απορρίψτε την εκδίκηση». ***** Σύνοδος ΝΑΤΟ/Φρεντέρικσεν: «Απαραίτητη» η αύξηση αμυντικών δαπανών στο 5% του ΑΕΠ ***** Χαμάς: Έχουν ενταθεί οι διαπραγματεύσεις για εκεχειρία τις τελευταίες ώρες. ***** Κάγια Κάλας: «Δεν είναι απόλυτα σαφές αν οι αμερικανικές επιθέσεις στο Ιράν είναι νόμιμες».

Τρίτη 21 Μαρτίου 2023

Επιστρέφει το σενάριο των μετεκλογικών συνεργασιών η Κυβέρνηση

Τ
ο αποτύπωμα της τραγωδίας στα Τέμπη είναι βαρύ για την Κυβέρνηση, όπως φαίνεται στο σύνολο των δημοσκοπήσεων, που δείχνουν τη Ν.Δ. να έχει τη μεγαλύτερη φθορά. Αναπόφευκτα, ακόμα και αν αυτή είναι τελικά πρώτη στις κάλπες, ανεβαίνει ιδιαιτέρως ο βαθμός δυσκολίας για την προοπτική αυτοδυναμίας στις δεύτερες εκλογές, η οποία έδειχνε εφικτή -τουλάχιστον σύμφωνα με τις μετρήσεις- μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου.

Εκ των πραγμάτων, στον δημόσιο διάλογο επανέρχεται το θέμα των μετεκλογικών συνεργασιών, στις οποίες μάλιστα αναφέρθηκαν χθες δύο κορυφαία κυβερνητικά στελέχη. «Το ζήτημα των συνεργασιών παραμένει στο τραπέζι», ανέφερε ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, επισημαίνοντας ότι σε αυτές πιστεύει και ο Πρωθυπουργός. Ωστόσο, σημείωσε ότι τα πάντα θα εξαρτηθούν από το αποτέλεσμα των εκλογών.

Για το ζήτημα ερωτήθηκε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου: «Οι πολίτες με την ψήφο τους, καθορίζοντας το εκλογικό αποτέλεσμα, στην ώρα του, θα διαμορφώσουν τις συνθήκες και την επιλογή τους για το πώς πρέπει να κυβερνηθεί ο τόπος. Εμείς πιστεύουμε ότι μέσα στη συγκυρία που ζούμε, ανάλογα με τις προκλήσεις που έχουμε, ο τόπος χρειάζεται ισχυρές κυβερνήσεις… Η ιστορική εμπειρία στην Ελλάδα έχει δείξει ότι οι κυβερνήσεις συνεργασίας δεν χαρακτηρίζονται από  ταχύτητα και  αποφασιστικότητα. Παρ’ όλα αυτά, κυρίαρχος είναι και έχει τον τελικό λόγο ο ελληνικός λαός. Οι πολίτες με την ψήφο τους, όταν γίνουν οι εκλογές, θα δείξουν τον δρόμο», σημείωσε.

Τα νέα δεδομένα στο πολιτικό σκηνικό συζητιούνται ευρέως και εντός της γαλάζιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας, όπου η συντριπτική πλειοψηφία των Βουλευτών βλέπει ως τον μοναδικό πιθανό εταίρο το ΠΑΣΟΚ. «Αν και ποτέ δεν πρέπει να λέμε ποτέ, δεν φαίνεται κάποιο άλλο κόμμα με το οποίο θα μπορούσαμε να συμπορευτούμε, εφόσον δεν καταφέρουμε να εξασφαλίσουμε την αυτοδυναμία», τονίζει έμπειρος γαλάζιος κοινοβουλευτικός, που, στην παρατήρηση ότι ο Νίκος Ανδρουλάκης θέτει θέμα διαφορετικού Πρωθυπουργού, ως προϋπόθεση για τη συνεργασία, απαντά: «Πριν από τις εκλογές, ο καθένας χαράζει και ξεδιπλώνει τη στρατηγική του, με στόχο το μέγιστο δυνατό όφελος. Μετά το κλείσιμο της κάλπης, όλα επαναπροσδιορίζονται, με βάση τη λαϊκή ετυμηγορία».

Για το θέμα των συνεργασιών ενδεχομένως να τοποθετηθεί και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην αποψινή συνέντευξη που θα παραχωρήσει στον Σταύρο Θεοδωράκη (Alpha), πρώτη μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα και ενώ πιθανότατα ξεκινά το τελευταίο προεκλογικό δίμηνο, με φόντο την 21η Μαΐου. «Κοντά στο Πάσχα θα υπάρχουν ανακοινώσεις» από τον Πρωθυπουργό, αποκάλυψε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος στο MEGA, σχετικά με το χρόνο των εκλογών, με κορυφαίο θέμα στην ατζέντα του δημοσίου διαλόγου να εξακολουθεί φυσικά αυτό των αιτών του τραγικού συμβάντος.




Ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα δόθηκε χθες, αφενός στη Συνεδρίαση Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής όσο και με τις ανακοινώσεις που ακολούθησαν μεταξύ Κυβέρνησης και Αντιπολίτευσης. Τα στελέχη της Κυβέρνησης επαναφέρουν έντονα στη ρητορική τους το «ανθρώπινο λάθος». Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του Κώστα Καραμανλή σε πέντε  δικλείδες ασφαλείας που «δυστυχώς παρακάμφθηκαν». Όπως είπε, δεν χρησιμοποιήθηκε, ενώ έπρεπε, το τοπικό Σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν ήταν εκεί, αδικαιολόγητα, ο δεύτερος και ο τρίτος σταθμάρχης, δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κινήσεως του ΟΣΕ, δεν έγινε η επικοινωνία για τα δρομολόγια όπως ορίζουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας και δεν είδαν οι υπεύθυνοι στον πίνακα ότι επί 12 λεπτά το τραίνο βρίσκεται σε λάθος πορεία. Όσο για τον ίδιο, όπως είπε, παραιτήθηκε γιατί στον τομέα της πολιτικής του εποπτείας «συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία». Παράλληλα, στο πρωθυπουργικό περιβάλλον επιμένουν σε όλους τους τόνους ότι στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας λειτουργεί κανονικά, από το Νοέμβριο του 2022, τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Αυτό, μάλιστα, σημειώνουν, είχε λειτουργήσει το μοιραίο βράδυ μέχρι περίπου μία ώρα, πριν το τραγικό δυστύχημα.

Τέμπη: Υπαινιγμός Καστανίδη και για ποινικές ευθύνες


Αίσθηση προκάλεσε πάντως η άρνηση του κ. Καραμανλή να απαντήσει στο ερώτημα που του είχε θέσει νωρίτερα ο Χάρης Καστανίδης για το εάν ενήργησε και πώς στην ''προφητική'' παρέμβαση της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας πριν από ενάμισι χρόνο. «Κλείνω την ομιλία μου εδώ, δεν θα κάνω διάλογο”, απάντησε, όταν ο κ. Καστανίδης του ζήτησε να απαντήσει.

Λίγο αργότερα, ο Βουλευτής προέβη σε δήλωση αφήνοντας σαφή υπαινιγμό για αναζήτηση και ποινικών ευθυνών:
  • «Στις 4 Οκτωβρίου του 2021 εισάγεται με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο Γραφείο του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, μετά από έλεγχο που διενήργησε σε σχέση με τη Σύμβαση 717, δηλαδή θέματα ασφαλείας των σιδηροδρομικών υποδομών.
  • Στο έγγραφο αυτό η Εθνική Αρχή Διαφάνειας γνωρίζει στον Υπουργό Μεταφορών τεράστιες ευθύνες υπηρεσιακών παραγόντων για την πρόοδο των εργασιών ασφαλείας στους σιδηροδρόμους και ζητά εντός διμήνου να του γνωρίσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών αν θα ασκηθούν πειθαρχικές διώξεις, τις οποίες ζητάει η Εθνική Αρχή Διαφάνειας και κοινοποιεί το σχετικό πόρισμα και στην οικονομική εισαγγελία για να ασκηθούν ποινικές διώξεις.
  • Είναι προφανές ότι ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών βρίσκεται ενώπιον δραματικής πληροφόρησης και πρέπει να ενεργήσει.  Αντ’ αυτού περνούν έτσι οι μήνες και σήμερα όταν ερωτάται τι απέγιναν οι ποινικές και πειθαρχικές ευθύνες απαντά: «Δεν γνώριζα το θέμα και ζήτησα να ενημερωθώ τόσο από την εισαγγελία, όσο και από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Αντιλαμβάνεστε περί τίνος πρόκειται;», ρώτησε, αφήνοντας το υπονοούμενο για τυχόν ποινικές ευθύνες.
Όπως προκύπτει, η απάντηση του κ. Καραμανλή εκκρεμεί, ενώ η αντιπολίτευση θα του ασκεί καθημερινή πίεση. Ως ''αμήχανη'' αποτιμήθηκε η απάντηση που έδωσε για το γεγονός ότι ο υιός του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου εργαζόταν στο υπουργικό γραφείο του ως νομικός.  Αφού μίλησε για επίθεση του ΣΥΡΙΖΑ και του Προέδρου του στον κ. Ντογιάκο (ο Αλέξης Τσίπρας μίλησε δημοσίως για σύγκρουση συμφερόντων), απάντησε για την επαγγελματική του σχέση με τον υιό του: «Τον γνώριζα από παλιά ως δικηγόρο και εκτίμησα τις ικανότητες του. Όταν ήρθε ως μετακλητός στο γραφείο μου, ο πατέρας του δεν ήταν Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου»Δεν απάντησε όμως στις παρεμβάσεις βουλευτών γιατί  παρέμεινε υπουργικός συνεργάτης μετά την προαγωγή του κ. Ντογιάκου.

Δύο κούτες έγγραφα από τον Χ. Σπίρτζη

Ο Χρήστος Σπιρτζης, ως Υπουργός Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ… εξόντωσε την Επιτροπή με μία παρέμβαση που ξεπέρασε την μία ώρα, στη διάρκεια της οποίας κατέθεσε δύο κούτες έγγραφα προκειμένου να στοιχειοθετήσει την κάθε θέση που παρέθεσε. «Θα τα φτιάξουμε σε δύο τόμους και θα σας τα δώσουμε», είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της Επιτροπής, Θανάσης Μπούρας, όταν βουλευτές ζήτησαν να τα παραλάβουν προς μελέτη. Ως προς την ουσία, εξήγησε για ποιο λόγο η δική του Κυβέρνηση παρέλαβε την επίμαχη σύμβαση 717, του 2014, η οποία δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί εξαιτίας κενών και πλημμελειών που είχε. Όπως ανέφερε, για παράδειγμα, η Σύμβαση προέβλεπε υλικά που είχαν σταματήσει να παράγονται ή ηλεκτρονικά συστήματα που είχαν πλέον πρόβλημα συμβατότητας. 

«Αν η ΕΡΓΟΣΕ τελείωνε τη σύμβαση 717 χωρίς να προχωρήσει σε συμπληρωματική, θα είχαμε έργο μη λειτουργικό, η χώρα θα έχανε τα λεφτά, θα άνοιγαν νέοι διαγωνισμοί που δεν θα υλοποιούνταν και θα συνεχίζαμε να μην έχουμε συστήματα ασφαλείας», είπε. Και επέμεινε με συνοδεία δεκάδων εγγράφων, ότι τον Ιούλιο του 2019 παραδόθηκε στη νέα Κυβέρνηση της Ν.Δ. το 72% του έργου και η συμπληρωματική σύμβαση, η οποία είχε περάσει από όλα τα ελεγκτικά στάδια με πρωτόκολλα αφανών εργασιών και χρόνο υλοποίησης τους 14 μήνες. «Το έργο δεν σταμάτησε στο διάστημα 2017-2019» απάντησε στους κυρίους Γεραπετρίτη και Καραμανλή, παραθέτοντας στοιχεία για τις τμηματικές υλοποιήσεις ανά χρονιά.

Αναφερόμενος στα εξώδικα που είχαν στείλει οι εργαζόμενοι στο Υπουργείο Μεταφορών, προειδοποιώντας για κίνδυνο δυστυχήματος λόγω προβλημάτων στην ασφάλεια, τόσο ο κ. Σπίρτζης όσο και ο κ. Παππάς ρώτησαν τον κ. Καραμανλή εάν είχε ενημερώσει σχετικά τον Πρωθυπουργό. Επιπλέον, ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε ότι, ως Υπουργός Μεταφορών, διέκοψε τη λειτουργία του ΤΡΑΜ όταν οι εκεί εργαζόμενοι είχαν αναφέρει έλλειψη μελέτης για τον εγκιβωτισμόΣημειώνεται ότι κανένας Βουλευτής της αντιπολίτευσης δεν υιοθέτησε την εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, γεγονός που παραπέμπει σε επιλογή οξείας πολιτικής αντιπαράθεσης


«The New Daily Mail» 
Newsroom με πληροφορίες από το Euro2Day



Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

WEB RADIO

WEB RADIO
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να παραμείνετε στην σελίδα μας, κάντε δεξί κλικ, άνοιγμα νέας καρτέλας

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ



Αιρετικες Ιδεες

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Οι παραπάνω απόψεις δεν απηχούν κατ΄ ανάγκη απόψεις της Εφημερίδας. Προβάλλονται όμως στα πλαίσια του πλουραλισμού και της διαφορετικής άποψης, που υποστηρίζει με σθένος η Εφημερίδα μας.
«The New Daily Mail»

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΟΛΗ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ