Το τέλος μιας πολιτικής εποχής στη Βρετανία σηματοδότησε ο Κιρ Στάρμερ, ανακοινώνοντας από την Ντάουνινγκ Στριτ την παραίτησή του από την ηγεσία του Εργατικού Κόμματος. Ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι αποδέχεται την κρίση του Κόμματός του για το ποιος είναι καταλληλότερος να το οδηγήσει στις επόμενες εκλογές και γνωστοποίησε ότι θα παραμείνει στο αξίωμά του μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανάδειξης νέου ηγέτη.
Στην ομιλία του έξω από το Νο 10 της Ντάουνινγκ Στριτ, ο Στάρμερ παραδέχθηκε ότι το βασικό ερώτημα που απασχολεί πλέον τους Εργατικούς είναι εάν παραμένει ο καταλληλότερος άνθρωπος για να ηγηθεί του Κόμματος στις επόμενες βουλευτικές εκλογές. «Άκουσα την απάντηση του Κόμματός μου σε αυτό το ερώτημα και την αποδέχομαι με καλή διάθεση», δήλωσε, ανακοινώνοντας επισήμως ότι παραιτείται από την ηγεσία των Εργατικών. Ο Στάρμερ αποκάλυψε ότι ενημέρωσε το πρωί τον Βασιλιά Κάρολο για την απόφασή του και ζήτησε από την Εθνική Εκτελεστική Επιτροπή των Εργατικών να οργανώσει άμεσα τη διαδικασία διαδοχής.
Όπως ανέφερε, οι υποψηφιότητες για την ηγεσία θα ανοίξουν στις 9 Ιουλίου και η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί πριν από τη θερινή διακοπή των εργασιών του Κοινοβουλίου. Αυτό σημαίνει ότι ο νέος ηγέτης των Εργατικών και επόμενος Πρωθυπουργός θα έχει αναδειχθεί πριν από την επιστροφή των Βουλευτών στο Γουέστμινστερ τον Σεπτέμβριο. Μέχρι τότε, ο ίδιος θα παραμείνει στην πρωθυπουργία, διασφαλίζοντας, όπως είπε, μια ομαλή μεταβίβαση της εξουσίας.
Πριν ανακοινώσει την αποχώρησή του, ο Στάρμερ υπερασπίστηκε το έργο του στην ηγεσία των Εργατικών. Υποστήριξε ότι παρέλαβε ένα Κόμμα «πολιτικά, οικονομικά και ηθικά χρεοκοπημένο» και ότι πολλοί θεωρούσαν πως δεν είχε μέλλον. «Αποδείξαμε ότι έκαναν λάθος», είπε, αποδίδοντας την ανάκαμψη των Εργατικών στις αλλαγές που προώθησε στο εσωτερικό του Κόμματος. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην αντιμετώπιση του αντισημιτισμού, αλλά και στην προσπάθεια αποκατάστασης της αξιοπιστίας των Εργατικών στην Οικονομία, την Άμυνα και την Εθνική ασφάλεια.
Η πιο συγκινητική στιγμή της ομιλίας ήρθε στο τέλος, όταν ο Στάρμερ αναφέρθηκε στην οικογένειά του. Είπε ότι, αφού εγκαταλείψει «τη μεγαλύτερη δουλειά στη χώρα», σκοπεύει να αφιερώσει περισσότερο χρόνο «στη σημαντικότερη δουλειά». «Να είμαι ο καλύτερος σύζυγος που μπορώ για την υπέροχη σύζυγό μου, τη Βικ, που στάθηκε βράχος δίπλα μου στις καλές και στις δύσκολες στιγμές», δήλωσε εμφανώς συγκινημένος. Αναφερόμενος στα παιδιά του, πρόσθεσε πως θέλει να είναι «ο καλύτερος πατέρας» που μπορεί για «τα υπέροχα παιδιά του, που είναι η περηφάνια και η χαρά του».
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της δήλωσης αγκάλιασε τη σύζυγό του Βικτόρια μπροστά στις κάμερες και επέστρεψε στο εσωτερικό της πρωθυπουργικής κατοικίας. Ο απερχόμενος ηγέτης δεσμεύθηκε ότι θα στηρίξει πλήρως τον διάδοχό του και θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να διασφαλιστεί μια ομαλή μετάβαση. Υποστήριξε ακόμη ότι παραδίδει μια Βρετανία «ισχυρότερη και δικαιότερη» σε σχέση με δύο χρόνια πριν, ενώ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του, το προσωπικό της Ντάουνινγκ Στριτ και τους Δημόσιους λειτουργούς που εργάστηκαν μαζί του κατά τη διάρκεια της θητείας του.
ΑΜΠΕ/Reuters
«The New Daily Mail»
Newsroom

