Ποινές από 8 έως 20 μήνες με τριετή αναστολή επέβαλε το Τριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, που έκρινε ενόχους τους τέσσερις κατηγορούμενους για την υπόθεση της διαρροής ηλεκτρονικών διευθύνσεων απόδημων Ελλήνων λίγο πριν τις ευρωεκλογές του 2024. Σε ποινές 20 και 18 μηνών φυλάκισης με τριετή αναστολή καταδικάστηκαν η πρώην Ευρωβουλευτής της Ν.Δ. Άννα Μισελ Ασημακοπούλου και ο πρώην Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου και για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων. Αντίστοιχα, σε ποινή 8 μηνών και 12 μηνών αντίστοιχα καταδικάστηκαν μόνο για παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων ο τότε Γραμματέας Αποδήμων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκος Θεοδωρόπουλος και ο Μένιος Κορομηλάς, που υπηρετούσε τότε ως οργανωτικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων του Κόμματος.
Οι Δικαστές έκριναν ένοχη κατά πλειοψηφία την Αννα Μισέλ Ασημακοπούλου για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου με μειοψηφία της Προέδρου ότι πρέπει να κηρυχθεί αθώα και ένοχη ομόφωνα για την παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Ένοχος κατά πλειοψηφία και για τις δύο πράξεις κηρύχθηκε ο πρώην Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Εσωτερικών, Μιχάλης Σταυριανουδάκης, μειοψηφούσης της Προέδρου που είχε την άποψη ότι πρέπει να κηρυχθεί αθώος και για τις δύο πράξεις. Ομόφωνα αθώος για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου κρίθηκε ο Νίκος Θεοδωροπουλος και κατά πλειοψηφία ένοχος (μειοψήφησε η Πρόεδρος που είχε την άποψη ότι πρέπει να κηρυχθεί αθώος) για την παραβίαση του νόμου περί προσωπικών δεδομένων, ενώ ομόφωνα ένοχος κρίθηκε ο Μενιος Κορομηλάς για την παραβίαση της νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων και ομόφωνα αθώος για την παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου.
Την αναγνώριση του ελαφρυντικού του σύννομου βίου πρότεινε η Εισαγγελέας της έδρας για όλους τους κατηγορούμενους, ενώ ζήτησε την απόρριψη του ελαφρυντικού της μετέπειτα καλής συμπεριφοράς, με το Δικαστήριο να υιοθετεί την πρόταση της. Σε προηγούμενη Συνεδρίαση η Εισαγγελέας της έδρας Αιμιλία Σοφία Μέρη είχε ζητήσει την ενοχή των Ασημακοπούλου και Σταυριανουδάκη και για τα δύο αδικήματα του κατηγορητηρίου, λέγοντας πως «πρέπει να κηρυχθούν ένοχοι και για τις δύο πράξεις που τους βαρύνουν γιατί ήξεραν πολύ καλά τι έκαναν». Αντιθέτως, είχε ζητήσει την απαλλαγή του τότε Γραμματέα Αποδήμων της Νέας Δημοκρατίας, Νίκου Θεοδωρόπουλου, καθώς και του Μένιου Κορομηλά, που υπηρετούσε τότε ως οργανωτικός Γραμματέας Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων του Κόμματος για παραβίαση υπηρεσιακού απορρήτου, αλλά πρότεινε την ενοχή τους για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας προσωπικών δεδομένων.
«Ο τίτλος του αρχείου το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο από οποιονδήποτε το διάβασε. Είναι ξεκάθαρη η προέλευση του καταλόγου. Η χρήση του αρχείου από τους 2 πρώτους έγινε χωρίς σκοπό βλάβης τρίτων προσώπων. Θεωρώ ότι δε γνώριζαν καν τη χρήση που θα γινόταν και για να έχουμε σκοπό βλάβης θα πρέπει να ξέρουν τη χρήση. Για τους Κορομηλά και Θεοδωρόπουλο θεωρώ ότι λειτούργησαν ως «ταχυδρόμοι» ανέφερε ως προς το απαλλακτικό σκέλος για το αδίκημα της παραβίασης υπηρεσιακού απορρήτου».
Για την υπόθεση η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα είχε επιβάλλει πρόστιμα ύψους 400.000 ευρώ στο Υπουργείο Εσωτερικών, 40.000 ευρώ στη Νέα Δημοκρατία και την πρώην ευρωβουλευτή και 10.000 στον πρώην Γ.Γ. Αποδήμων της Ν.Δ. και τον πρώην Οργανωτικό Γραμματέα Αυτοδιοίκησης και Διαχείρισης Κρίσεων του Κόμματος. Ωστόσο, στη συνέχεια το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε το πρόστιμο που είχε επιβληθεί στη Ν.Δ. και επιβεβαίωσε εκείνα που είχαν επιβληθεί στα τρία φυσικά πρόσωπα.
ΑΜΠΕ
Newsroom


