Σε αντίθεση με σύσσωμη την Αντιπολίτευση που προτίθεται να αποδώσει κατηγορητήριο κακουργηματικού χαρακτήρα στον Κώστα Αχ. Καραμανλή για την τραγωδία των Τεμπών, με τουλάχιστον δύο Κόμματα (Πλεύση Ελευθερίας και Κίνημα Δημοκρατίας) να εντάσσουν σε αυτό και τον Χρήστο Σπίρτζη, η Ν.Δ. επιμένει να κινείται σε άλλο μήκος κύματος.
Σε αναμονή της σημερινής κατάθεσης από το ΠΑΣΟΚ του σχετικού αιτήματος για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής, Πειραιώς και Μέγαρο Μαξίμου κρατούν επισήμως «κλειστά τα χαρτιά τους», ωστόσο φέρονται να έχουν καταλήξει στην υιοθέτηση ηπιότερων κατηγοριών, σε βαθμό πλημμελήματος, για τον πρώην Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών. Χαρακτηρίζουν «πολύ βαρύ» το φημολογούμενο κατηγορητήριο που εμπλέκει τον Βουλευτή Σερρών για ενδεχόμενο δόλο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα και απαντούν στα επιχειρήματα του ΠΑΣΟΚ, λέγοντας πως αν ένα υφιστάμενο στέλεχος κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος αυτό δε σημαίνει ότι αυτόματα και ο προϊστάμενός του, δηλαδή ο Υπουργός, πρέπει να κατηγορηθεί για το ίδιο αδίκημα.
Και στην περίπτωση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, όπως σε αυτή του Χρήστου Τριαντόπουλου, θα επιχειρηθεί, με αίτημα του πρώην Υπουργού, «παράκαμψη» της Προανακριτικής Επιτροπής που θα συσταθεί αλλά δεν θα διαρκέσει επί μακρόν, με παραπομπή του απευθείας στο Δικαστικό Συμβούλιο. Αν πάντως αυτό, λένε στην Ν.Δ., διαπιστώσει νέα δεδομένα και ζητήσει αναβάθμιση της σε βάρος του κατηγορίας από πλημμέλημα σε κακούργημα, η κοινοβουλευτική πλειοψηφία δεν πρόκειται να σταθεί εμπόδιο και θα δεσμευτεί πως θα ψηφίσει θετικά στην πρόταση. Αυτό που λένε στο κυβερνητικό Κόμμα είναι ότι ο κ. Καραμανλής είχε προχωρήσει τις διαδικασίες για προσλήψεις προσωπικού, καθώς και για αυξημένη χρηματοδότηση των σιδηροδρόμων, ενώ επικαλούνται το πόρισμα Καρώνη, το «επίσημο πόρισμα της Δικαιοσύνης», όπως λένε, που «κατέρριψε όλες τις θεωρίες συνωμοσίας» που κυκλοφορούσαν εδώ και δύο χρόνια.
Όσον αφορά την Αντιπολίτευση, την καταγγέλλουν ότι «μέχρι τώρα έχει δείξει ότι θέλει να μετατρέψει τη χώρα σε ένα απέραντο Δικαστήριο». Ειδικά σχετικά με την πρόταση του ΠΑΣΟΚ που θα λάβει επίσημη μορφή με τη σημερινή κατάθεσή της στη Βουλή, ο Υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, ανέφερε: «Και εδώ, το ΠΑΣΟΚ έχει προτρέξει να βγάλει συμπεράσματα και να καταθέσει ένα πολιτικό και όχι ποινικό, κατηγορητήριο. Περιμένουμε να δούμε τι θα περιλαμβάνει, αλλά επαναλαμβάνει τα ίδια λάθη με αυτά που είχε κάνει στο παρελθόν. Το ΠΑΣΟΚ πρωτοστάτησε σε δύο προτάσεις δυσπιστίας κατά της κυβέρνησης πάνω σε σαθρά κατηγορητήρια, τα οποία κατέρρευσαν». Στη Ν.Δ. θεωρούν «πολύ λογικό» οι πολίτες να θέλουν δικαιοσύνη και να ζητούν ευθύνες. Όπως σημειώνουν: «Πάνω σε αυτά τα υγιή αιτήματα, και στον πόνο των ανθρώπων, κάποιοι πολιτικοί είδαν μια ευκαιρία για πολιτική εκμετάλλευση. Θα τους καταγγέλλουμε, αλλά δεν θα τους ακολουθήσουμε».
ΠΑΣΟΚ: Κακούργημα για Καραμανλή-Σπίρτζη-Υφυπουργούς
Αν και η πλειοψηφία της Βουλής, δηλαδή η Ν.Δ., θα ψηφίσει το «γαλάζιο» αίτημα, έχει ιδιαίτερο βάρος το κατηγορητήριο που θα παρουσιάσει η Αντιπολίτευση, καθώς πυροδοτήσει εκ νέου συζητήσεις για τις ευθύνες και την «προσπάθεια συγκάλυψης» από την Κυβέρνηση. Το ΠΑΣΟΚ ανακοινώνει το μεσημέρι το αίτημα για Προανακριτική, μετά τη Συνεδρίαση της κοινοβουλευτικής ομάδας του, στις 12:00, ανοίγοντας τον «χορό» των συζητήσεων που αφορούν στον πυρήνα της τραγωδίας των Τεμπών.
Όπως έχει γίνει γνωστό, το Κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης θα αποδώσει κατηγορίες κακουργήματος, για διατάραξη ασφάλειας του σιδηροδρόμου, σε πέντε πρόσωπα:
- Τον Υπουργό Μεταφορών-Υποδομών την περίοδο που έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, Κώστα Αχ. Καρανανλή.
- Τους τρεις Υφυπουργούς του, την ίδια περίοδο, Γιάννη Κεφαλογιάννη, Γιώργο Καραγιάννη, Μιχάλη Παπαδόπουλο.
- Τον προκάτοχο του κ. Καραμανλή, Υπουργό επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστο Σπίρτζη, για τον όποιον εγείρονται αμφιβολίες εάν έχει παραγραφεί το τυχόν αδίκημά του ακριβώς επειδή είναι κακουργηματικού χαρακτήρα και μπορεί να θεωρηθεί «διαρκές».
Το σκεπτικό του αιτήματος έδωσε ο Νίκος Ανδρουλάκης με δηλώσεις του τις τελευταίες ημέρες, επιβεβαιώνοντας τις σχετικές πληροφορίες. Όπως είπε: «Υπήρχε ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για την επικινδυνότητα του δικτύου και τα ζητήματα ασφάλειας που υπήρχαν. Και επέτρεψε χιλιάδες άνθρωποι να χρησιμοποιούν τη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους και τη σωματική τους ακεραιότητα. Άρα, η κατάσταση που επέτρεψαν να υπάρχει, οδήγησε στην τραγωδία, άρα και στον θάνατο των ανθρώπων. Αυτή είναι η συλλογιστική μας και βάσει αυτής θα καταθέσουμε προανακριτική για τα πολιτικά πρόσωπα».
Ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταθέσει, πλην απροόπτου, κοινό αίτημα με τη Νέα Αριστερά (26 συν 11 Βουλευτές αθροιστικά) εξασφαλίζοντας τον μίνιμουμ αριθμό των 30 υπογραφών που ορίζει το Σύνταγμα. Μέχρι στιγμής δεν διαφαίνεται ότι η κατάθεση θα γίνει στις αμέσως επόμενες ημέρες, καθώς θέλουν, όπως λένε, να μελετήσουν «εξαντλητικά» τη δικογραφία. Το σκεπτικό, ως προς την ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών επί Ν.Δ. είναι το ίδιο με του ΠΑΣΟΚ, πλην όμως θα απουσιάζει η κακουργηματική κατηγορία στον κ. Σπιρτζη.
Όπως λένε στελέχη: «Όταν η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ενημέρωσε εγγράφως τον κ. Σπίρτζη, είναι το έγγραφο που αποκάλυψε προ ημερών ο Στέφανος Κασσελάκης, ο Υπουργός πήρε αμέσως μέτρα όπως διπλασιασμός του αριθμού των σταθμαρχών. Άλλα μέτρα, όπως φωτοσήμανση, δεν μπορούσε να πάρει αφού η διπλή σιδηροδρομική γραμμή ήταν υπό κατασκευή».
Σύμφωνα με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, η Ν.Δ. δεν θέλει με τίποτα να βάλει τον Σπίρτζη στο κάδρο των ευθυνών για να μην τον «αναγκάσει» να δώσει στοιχεία είτε στο Δικαστικό Συμβούλιο, είτε στο Ειδικό Δικαστήριο. Γι' αυτό τον λόγο, προσθέτουν, το κυβερνών Κόμμα θα επιμείνει μέχρι τέλους στο «μοντέλο Τριντόπουλου» ώστε να συσταθεί αλλά να μην λειτουργήσει η Προανακριτική επιτροπή, διότι, στην αντίθετη περίπτωση, «θα ήταν υποχρεωτική η κατάθεση του Σπίρτζη ως μάρτυρα».
Πλεύση με ΚΙ.ΔΗ.
Η Πλεύση Ελευθερίας και το Κίνημα Δημοκρατίας (έξι συν έξι Βουλευτές) επεξεργάζονται κοινό αίτημα, πλην όμως θεωρείται αδύνατο να συγκεντρώσουν τις 30 υπογραφές. Από τις μέχρι στιγμής συζητήσεις, στο κάδρο των ευθυνών θα βάλουν τους Καραμανλή-Σπίρτζη αλλά και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, με το επιχείρημα ότι είχε ενημέρωση για τους κινδύνους στον σιδηρόδρομο «και αδιαφόρησε». Αναμένεται το «χτίσιμο» των επιχειρημάτων, δεδομένου και, ότι κανένα άλλο Κόμμα της Αντιπολίτευσης δεν αποδίδει κατηγορίες στον Πρωθυπουργό.
Το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης συναντήθηκε το Σάββατο με την Ζωή Κωνσταντοπούλου για την υπόθεση, δεν ερμηνεύεται ως προοίμιο συνεργασίας για από κοινού κατάθεση του αιτήματος. «Ο Χαρίτσης είπε ότι θα συναντηθεί με όλους τους Αρχηγούς και αυτό κάνει, τίποτα παραπάνω», επισημαίνουν πηγές. Πρώτον διότι η ΝΕ.ΑΡ. δεν θα συνυπέγραφε ποτέ κείμενο μαζί με το Κόμμα του κ. Κασσελάκη και, δεύτερον, επειδή μία τέτοια κίνηση θα τερμάτιζε κάθε συζήτηση για συνεργασία ή κοινό μέτωπο με τον ΣΥΡΙΖΑ…
euro2day.gr
«The New Daily Mail»
Newsroom