Κακοκαιρία Cassandra: Νεκρός εντοπίστηκε ο 52χρονος φύλακας Επιχείρησης που ήταν αγνοούμενος - Το θύμα από την κακοκαιρία Cassandra εντοπίστηκε έξι χιλιόμετρα μακριά από το σημείο όπου παρασύρθηκε. ***** ΣΥΡΙΖΑ: Κατέθεσε την υποψηφιότητά του για Πρόεδρος ο Νικόλαος Φαραντούρης ***** Απόστολος Γκλέτσος: Υποψήφιος και επισήμως για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ - «Ο Κασσελάκης δεν είχε κάνει ούτε θαλαμοφύλακας και τον βάλαμε στρατηγό». ***** ΣΥΡΙΖΑ: Κατέθεσε την υποψηφιότητα Κασσελάκη η Θεοδώρα Τζάκρη - Και το πόθεν έσχες. ***** Κ. Μητσοτάκης για Μίμη Πλέσσα: Ένας κορυφαίος συνθέτης έφυγε από κοντά μας - Πλούσιος ο «Δρόμος» του. ***** Λίνα Μενδώνη για Μίμη Πλέσσα: «Εντυπωσιακό, σε βάθος και έκταση, το αποτύπωμα που αφήνει». ***** Νεκρός ο διάδοχος του Νασράλα, μεταδίδουν αραβικά ΜΜΕ. ***** Έτοιμο το Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν: Ίσως και θέμα ωρών, λένε αμερικανικές πηγές. ***** Χεζμπολάχ: «Διαθέτει μια εξαιρετικά αποτελεσματική δύναμη μάχης και αντίστασης». ***** Μακρόν: Να σταματήσουν οι αποστολές όπλων στο Ισραήλ.

Πέμπτη 23 Μαΐου 2024

Ακρίβεια μακράς διαρκείας για τα τρόφιμα - Γιατί δεν θα πέσουν οι τιμές

Τ
ο τέμπο των καταναλωτικών τάσεων αλλά και των αντιδράσεων της Βιομηχανίας τροφίμων θα εξακολουθήσει να δίνει ο «μακράς διάρκειας» στασιμοπληθωρισμός.  Τόσο για την Βιομηχανία όσο και για τους καταναλωτές η ακρίβεια είναι αυτή που ορίζει το τρόπο διαχείρισης των προϋπολογισμών από το νοικοκυριό στο ράφι. Τα μηνύματα για το μέλλον δεν είναι ευοίωνα για την πορεία των τιμών, καθώς το ζήτημα της επισιτιστικής επάρκειας φέρεται ότι πλέον κυριαρχεί στις αγορές, καθιστώντας ήδη το κλάδο των τροφίμων premium asset στα μάτια των επενδυτών και των hedge funds.

Οι τιμές δεν θα αποκλιμακωθούν

Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή του ΙΟΒΕ και Καθηγητή στο ΟΠΑ, Νίκο Βέττα «μάλλον θα πρέπει να… συνηθίσουμε στις ανεβασμένες τιμές». Όπως ανέφερε στο πλαίσιο της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων και Ποτών (ΣΕΒΤ), η αγορά τροφίμων έχει παγκόσμια χαρακτηριστικά και, όπως και όλες οι αγορές, λειτουργεί με όρους προσφοράς και ζήτησης. Και καθώς ο αστικός πληθυσμός αυξάνεται ταχύτατα σε περιοχές όπως η Ινδία, η Κίνα και η Αφρική, αντίστοιχα αυξάνεται και η ζήτηση για περισσότερα και καλύτερης ποιότητας τρόφιμα. Την ίδια στιγμή, η προσφορά αυξάνεται μεν, όμως όχι σε ανάλογο βαθμό με την ζήτηση,  λόγω των αβεβαιοτήτων που υπάρχουν αλλά και του υψηλού κόστους  προσαρμογής στην πράσινη μετάβαση.

«Γι’ αυτόν το λόγο πιστεύω ότι οι παγκόσμιες τιμές τροφίμων κατά μέσο όρο δεν θα αποκλιμακωθούν. Είναι κάτι που θα πρέπει να συνηθίσουμε να το ζούμε, γιατί η ζήτηση θα ανεβαίνει περισσότερο από την προσφορά. Δε νομίζω ότι θα μιλάμε για πληθωρισμό που θα είναι 5% ή 10%, αλλά μιλάμε για έναν πληθωρισμό που και στα τρόφιμα δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό που συνηθίσαμε τα τελευταία 10-15 χρόνια. Μέχρι να δούμε αρνητικό πληθωρισμό, οι τιμές θα παραμείνουν εκεί που είναι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βέττας.

Σε αυτό το περιβάλλον ο ίδιος εκτιμά ότι η βέλτιστη στρατηγική διαχείρισης από πλευράς Βιομηχανίας πρέπει να εστιάσει στο πεδίο των εξαγωγών και στις επενδύσεις για δημιουργία οικονομιών κλίμακος. «Για να μπορέσει κανείς να έχει καλύτερη ποιότητα προϊόντων σε χαμηλότερες τιμές, ο τρόπος για να γίνει αυτό είναι να αναπτύσσεται συστηματικά η πλευρά της προσφοράς, με νέες επενδύσεις, με μεγαλύτερη κλίμακα, γιατί πλέον η χώρα μας έχει μια μικρή εσωτερική αγορά, άρα όσο περισσότερο μπορείς να εξάγεις, πετυχαίνεις οικονομίες κλίμακας και στην παραγωγή και στην αγορά πρώτων υλών. Αν τα καταφέρεις αυτά τα πράγματα, μπορείς να σταθμίσεις το κόστος προς τα κάτω, και μέσω και του ανταγωνισμού, γιατί ο ανταγωνισμός είναι πάντα μία πολύ σημαντική αξία, να δούμε σιγά-σιγά αποκλιμάκωση τιμών».

Δυστοπική η εικόνα της αγοραστικής δύναμης

Από πλευράς καταναλωτών, η εικόνα της αγοραστικής δυνατότητας παραμένει δυστοπική καθώς σύμφωνα με την φετινή έρευνα Consumer Outlook της NielsenIQ, το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι σε χειρότερη οικονομική κατάσταση σε σχέση με πέρυσι. Η ακρίβεια αποτελεί το βασικό άξονα που διαμορφώνει την εγχώρια καταναλωτική συμπεριφορά, με την σύγκριση τιμών να αποτελεί την βασική πρακτική.

Σύμφωνα με την Nielsen ο εγχώριος καταναλωτής  κατά μέσο όρο στέκεται μπροστά στο ράφι μόνο 6 δευτερόλεπτα, παραμένει από τους πιο ελαστικούς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, συγκρίνοντας πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων, επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές λιανεμπορικές αλυσίδες το μήνα και διευρύνει τη θέση της ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι του, καθώς τα Private Label, σύμφωνα με την Nielsen, αγγίζουν ιστορικά υψηλό μερίδιο αγοράς στο 25,4%  το πρώτο τρίμηνο του 2024, και ένα ποσοστό ανάπτυξης της τάξης του 5,4%.
naftemporiki.gr

«The New Daily Mail» 
Newsroom



ΟΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΣΗΜΕΡΑ

ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ ΘΕΜΑΤΑ

Η ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ

WEB RADIO

WEB RADIO
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να παραμείνετε στην σελίδα μας, κάντε δεξί κλικ, άνοιγμα νέας καρτέλας

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ



Αιρετικες Ιδεες

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:

Οι παραπάνω απόψεις δεν απηχούν κατ΄ ανάγκη απόψεις της Εφημερίδας. Προβάλλονται όμως στα πλαίσια του πλουραλισμού και της διαφορετικής άποψης, που υποστηρίζει με σθένος η Εφημερίδα μας.
«The New Daily Mail»

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΟΛΗ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ