ΣΤΟΝ ΠΑΛΜΟ ΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ!

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΔΙΧΟΓΝΩΜΙΑ ΣΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΟΡΥΦΗΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ

Δ ιχογνωμία καταγράφηκε την πρώτη ημέρα της Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, για το θέμα της υποδοχής προσφύγων. Οι συνομιλίες που άρχισαν...

Συνταξιούχοι από πολλές πόλεις της χώρας κατεβαίνουν ξανά στους δρόμους προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για τις επικείμενες περικοπές των συντάξεων τους. Στην πανελλαδική συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα στο Σύνταγμα συμμετέχουν οι ομοσπονδίες συνταξιούχων ΙΚΑ, Δημοσίου, ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΟΑΕΕ, ΝΑΤ, ΠΟΣΕ-ΟΑΕΕ και δικηγόρων.

Κυριακή, 18 Ιουνίου 2017

EUROSTAT: ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΣΤΑ ΥΨΗ

Έρευνα της Eurostat για τη διαμόρφωση των τιμών επιβεβαιώνει αυτό που γνωρίζουν καλά οι Έλληνες καταναλωτές: Οι τιμές αυξάνονται εύκολα και γρήγορα, αλλά μειώνονται δύσκολα και αργά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας για την Ελλάδα, που παρουσιάζει η «Καθημερινή της Κυριακής», όταν μεταβάλλονται οι τιμές της βιομηχανίας διαφορετικό είναι το ποσοστό μετάδοσης, ή μετακύλισης, στις τιμές καταναλωτή στην περίπτωση αύξησης των τιμών απ’ ό,τι στην περίπτωση μείωσης: Στην περίπτωση της αύξησης είναι 29,4%, ενώ στην περίπτωση της μείωσης είναι πολύ χαμηλότερο 8,1%Με άλλα λόγια, οι αυξήσεις μετακυλούνται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό στη λιανική, στην περίπτωση των τροφίμων πάντα, σε σύγκριση με τη μετακύλιση των μειώσεων.

Αυτό το φαινόμενο δεν είναι μόνον ελληνικό, αλλά συναντάται και σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Υπάρχουν, ωστόσο, χώρες, όπως, για παράδειγμα η Γερμανία, όπου παρατηρείται σχεδόν ο ίδιος βαθμός μετάδοσης των αυξήσεων και μειώσεων στις τιμές λιανικής, αλλά και χώρες όπως η Τσεχία, η Ελβετία και η Ισπανία, όπου είναι υψηλότερος ο βαθμός μετάδοσης των μειώσεων. Όπως σημειώνεται στο ρεπορτάζ της «Καθημερινής», τα τελευταία έτη οι συνέπειες από αυτήν την ακαμψία των τιμών στην Ελλάδα, έγιναν πιο έντονες και συνάμα πιο επώδυνες για την τσέπη της συντριπτικής πλειονότητας των καταναλωτών, δεδομένου ότι η υποχώρηση του διαθέσιμου εισοδήματος έγινε με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, ελάχιστα αντελήφθησαν οι καταναλωτές τα όποια θετικά στοιχεία μπορεί να έχει ένα αρνητικό εκ των πραγμάτων φαινόμενο, όπως είναι ο αντιπληθωρισμός, που διήρκησε στην Ελλάδα 45 μήνες, από τον Μάρτιο του 2013 έως και τον Νοέμβριο του 2016.

Επίσης σύμφωνα με το δημοσίευμα την συγκεκριμένη περίοδο (Μάρτιος 2013- Νοέμβριος 2016) του αντιπληθωρισμού, ο εισαγόμενος πληθωρισμός, από την εισαγωγή βασικών προϊόντων, καθυστερούσε τη διόρθωση των τιμών, υπό την έννοια ότι σε κάποια βασικά προϊόντα, κυρίως τρόφιμα, οι τιμές θα μπορούσαν να βρίσκονται σε χαμηλότερα επίπεδα. Στην παρούσα φάση, η επίδραση του εισαγόμενου πληθωρισμού είναι επίσης πολύ έντονη, καθώς έρχεται να ενισχύσει τις αυξήσεις που προκαλεί η άλλη σημαντική αιτία διατήρησης των τιμών βασικών προϊόντων, αλλά και κάποιων υπηρεσιών, σε υψηλά επίπεδα τα τελευταία χρόνια, και δη οι έμμεσοι φόροι, οι αυξήσεις των οποίων τα τελευταία χρόνια τείνουν να αποκτήσουν μόνιμο χαρακτήρα.

''The New Daily Mail'' 
Newsroom

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ/WEB TV

ΒΟΥΛΗ: ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΕΠΙΚΑΙΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

WEB RADIO

WEB RADIO
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Για να παραμείνετε στην σελίδα μας, κάντε δεξί κλικ, άνοιγμα νέας καρτέλας

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ

ΑΘΛΗΤΙΚΑ
ΟΛΗ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΠΑΙΔΕΙΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΙΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ