Νέες αλλαγές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στις εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια δρομολογούν οι εξαιρετικά χαμηλές βαθμολογίες επιτυχόντων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, όπου υποψήφιοι εισήχθησαν με μέσο όρο έως και 1,5. Στα σχέδια του Υπουργείου Παιδείας είναι το μοντέλο «τέσσερα χρόνια Γυμνάσιο, δύο Λύκειο» με αναμόρφωση του προγράμματος σπουδών και θέσπιση εθνικού απολυτηρίου, κατά τα πρότυπα του International Baccalaureate, σύμφωνα με την «Καθημερινή της Κυριακής».
Στο Γυμνάσιο οι μαθητές θα λαμβάνουν ευρείες γνώσεις και θα αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους. Στην Δ’ Γυμνασίου οι μαθητές θα οριστικοποιούν την απόφασή τους για τη συνέχεια της πορείας τους στο Λύκειο. Στο Λύκειο θα υπάρχει η «εξειδίκευση» σε γνωστικά αντικείμενα. Το σχέδιο προβλέπει ότι στην νέα Α’ Λυκείου δεν θα υπάρχουν εξετάσεις ούτε μετεξεταστέοι μαθητές αλλά οι επιδόσεις τους θα κρίνονται συνολικά στη Β’ Λυκείου.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν εντός της νέας σχολικής χρονιάς. Ήδη υπάρχουν οι προτάσεις/ πορίσματα που διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου, πάνω στις οποίες θα γίνει η τελική συζήτηση. Σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου θα είναι βασικό κριτήριο ενώ θα υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα υψηλής ζήτησης των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Εν τω μεταξύ, όπως εξήγησε ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΜΠΕ, στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι η θέσπιση ενός νέου σχολικού συστήματος, σε βάθος διετίας, βασικός στόχος του οποίου θα είναι η ενίσχυση του Λυκείου, ώστε να μπορεί να εισάγεται κάποιος σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα βάσει του βαθμού του.
«Θα υπάρξει σύντομα μια πρόταση, ελπίζω μέσα στη χρονιά, που θα είναι πάνω στην εντολή που έχουμε από τον υπουργό. Θα πάμε δηλαδή, μέσω του σχολικού συστήματος, να μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Δεν θα χρειάζεται παράλληλο σύστημα», είπε και συμπλήρωσε: «Θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του Λυκείου. Με το απολυτήριο του Λυκείου και τον βαθμό ουσιαστικά θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει στις σχολές εκείνες που θα έχει τη δυνατότητα λόγω βαθμού να μπει».
''The New Daily Mail''
Newsroom
Στο Γυμνάσιο οι μαθητές θα λαμβάνουν ευρείες γνώσεις και θα αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους. Στην Δ’ Γυμνασίου οι μαθητές θα οριστικοποιούν την απόφασή τους για τη συνέχεια της πορείας τους στο Λύκειο. Στο Λύκειο θα υπάρχει η «εξειδίκευση» σε γνωστικά αντικείμενα. Το σχέδιο προβλέπει ότι στην νέα Α’ Λυκείου δεν θα υπάρχουν εξετάσεις ούτε μετεξεταστέοι μαθητές αλλά οι επιδόσεις τους θα κρίνονται συνολικά στη Β’ Λυκείου.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν εντός της νέας σχολικής χρονιάς. Ήδη υπάρχουν οι προτάσεις/ πορίσματα που διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο του εθνικού διαλόγου, πάνω στις οποίες θα γίνει η τελική συζήτηση. Σχετικά με την πρόταση του Υπουργείου για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου θα είναι βασικό κριτήριο ενώ θα υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή στα τμήματα υψηλής ζήτησης των ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Εν τω μεταξύ, όπως εξήγησε ο γ.γ. του υπουργείου Παιδείας κ. Γιάννης Παντής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΜΠΕ, στους σχεδιασμούς του υπουργείου είναι η θέσπιση ενός νέου σχολικού συστήματος, σε βάθος διετίας, βασικός στόχος του οποίου θα είναι η ενίσχυση του Λυκείου, ώστε να μπορεί να εισάγεται κάποιος σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα βάσει του βαθμού του.
«Θα υπάρξει σύντομα μια πρόταση, ελπίζω μέσα στη χρονιά, που θα είναι πάνω στην εντολή που έχουμε από τον υπουργό. Θα πάμε δηλαδή, μέσω του σχολικού συστήματος, να μπαίνουν τα παιδιά στα πανεπιστήμια. Δεν θα χρειάζεται παράλληλο σύστημα», είπε και συμπλήρωσε: «Θα αναβαθμιστεί ο ρόλος του Λυκείου. Με το απολυτήριο του Λυκείου και τον βαθμό ουσιαστικά θα μπορεί κάποιος να πηγαίνει στις σχολές εκείνες που θα έχει τη δυνατότητα λόγω βαθμού να μπει».
''The New Daily Mail''
Newsroom